sobota, 12 marca 2011

Ciastka owsiane bez cukru!

Ciastka owsiane bez cukru


Dzisiaj mimo, że sobota obudziłam się przed 7. Pobiegłam szybko do sklepu, żeby kupić potrzebne do zrobienia ciastek owsianych rodzynki i przystąpiłam do pracy. W efekcie już ok 8:30 miałam na talerzu gotowe ciastka ;)

Kaloryczność: 70 kcal/ciastko

Z podanych składników wychodzi ok 35 ciastek.


Składniki:
  • szklanka otrębów owsianych
  • szklanka płatków owsianych
  • 100 g rodzynek
  • jajko
  • wiórki kokosowe pół miseczki
  • 1/4 szkl. oleju
  • szklanka mąki
  • jabłko (ale nie jest konieczne)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • szklanka wody
  • opcjonalnie mogą też być orzechy lub cokolwiek chcecie dodać 



Zaczynamy!

Do jednej miski wrzucamy: posiekane rodzynki, wiórki kokosowe, otręby, płatki, starte na tarce o dużych oczkach jabłko.


Do drugiej miski wrzucamy: mąkę, jajko, proszek do pieczenia, cynamon, olej, szklankę wody.



Mieszamy składniki w obu miskach.



Następnie zawartość obu misek łączymy ze sobą i uzyskujemy masę o dość gęstej konsystencji. 


Jeśli macie wątpliwości, czy będzie się trzymać, to możecie dolać troszkę więcej wody i odrobinę mąki.

Wykładamy na blachę za pomocą łyżki formując placki.


Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez 20 minut, ale trzeba pilnować. Po 15 minutach zmniejszyłam do 150 stopni, bo bałam się, że spalą mi się z wierzchu ;)


Ciastka z piekarnika wychodzą takie :



Smacznego!

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Zrobiłam ciasteczka, sa świetne. Dzieki :)

Anonimowy pisze...

jestem na diecie więc dla mnie rewelka dzięki pyszne i zdrowe

Anonimowy pisze...

W składnikach nie jest wpisane jajko. Albo nie zauważyłam. ;)

PandaKids.pl pisze...

Już poprawiłam :)