sobota, 12 marca 2011

Ryż zasmażany z jajkami i warzywami :)

Mój dzisiejszy obiad- ryż zasmażany z jajkami oraz brokułami, marchewką, papryką, cebulą i czosnkiem doprawione sosem sojowym. Samo wyszło, bez przepisów, ale pychota ;D

Kaloryczność: ok.300 kcal/na całość


Do wykonania tej potrawy potrzebne Ci będzie:


  • 1/3 torebki ryżu
  • 2 jajka
  • brokuły
  • marchewka
  • papryka
  • cebula
  • ząbek czosnku (nie ma na zdj ;<)
  • sos sojowy
  • jeśli nie masz sosu sojowego to dopraw do smaku
(Wszystko w ilości jak na zdjęciu)

Ryż musimy ugotować wg instrukcji na opakowaniu.


W tym czasie rozgrzewamy patelnię, rozbijamy na niej 2 jajka i smażymy jak na jajecznicę. Mi udało się usmażyć bez oleju.


Odstawiamy usmażone jajka na bok.


Kroimy paprykę, ścieramy na tarce marchewkę, siekamy cebulę i czosnek. Ja siekam cebulę jak Shakira w teledysku La tortura, czyli niezbyt dokładnie ;-)


Brokuły można rozdrobnić, ale nie trzeba



Na ciepłą, ale nie na maksa rozgrzaną patelnię wrzucamy cebulę i czosnek. Podlewamy wodą, dzięki czemu nie musimy używać oleju.


Dorzucamy resztę warzyw i mieszamy. Czekamy, aż zmiękną. Możemy dusić je pod przykryciem.

Wrzucamy ugotowany ryż. Ja wrzuciłam ok. 1/3 torebki i wystarczyło na dwie porcje.




Dokładamy usmażone wcześniej jajko.



Doprawiamy ok. 1 łyżką sosu sojowego i wykładamy na talerz.

Smacznego!



7 komentarzy:

Kathaireo pisze...

W poniedziałek się za to zabieram !

hela pisze...

CZY SOLIMY I ILE?

PandaKids.pl pisze...

Solimy jeśli lubimy.. Ja nie soliłam, bo nie jestem wrażliwa pod tym wzgledem i dla mnie bez różnicy. Jeśli chcesz posolić to wg Twojego uznania ;)
Pozdrawiam i napisz jak smakowało ; ))

hela pisze...

super!!!

PandaKids.pl pisze...

No to bardzo się cieszę ;)

Kathaireo pisze...

Milenkooo!
Pychaaaa!
:)

Anonimowy pisze...

wiosenne, lekkie danie, ja podsmażyłam warzywa na oliwie, dałam 5 ząbków czosnku - wyszło pysznie, z dodatkiem bazylii,pieprzu ziołowego smakowało nawet mojej 7 miesięcznej córeczce :)