poniedziałek, 14 marca 2011

Naleśnikowe szaleństwo ;)


Dzisiaj pod wpływem próśb mamy postanowiłam zrobić naleśniki. Mama uwielbia naleśniki z musem jabłkowym, ale sposobów na przygotowanie naleśników jest mnóstwo. Przewertowałam różne przepisy i podzielę się z Wami tymi, które wydają mi się najciekawsze. Zapraszam;)


Najpierw przepis podstawowy:


  • 2 jajka
  • mleko (lub w wersji light woda mineralna )
  • mąka
  • sól

Przygotowanie:

I znowu wersja na leniucha, bez użycia miksera i bez osobnego ubijania piany.

Jajka wbijamy do miski, dodajemy odrobinę soli, żeby nie wyszło mdłe.


Roztrzepujemy do uzyskania lekkiej konsystencji z małymi bąbelkami ;)



Następnie dolewamy mleka lub wody.  Robię to na oko. Wlewam mleko (lub wodę), a potem dosypuję mąki, aż osiągnę dobrą gęstość.



Chwilkę mieszamy mleko z jajkiem i wsypujemy mąkę.


Teraz musimy się skoncentrować na konsystencji.

Moja metoda:
  1. Wlewasz trochę mleka.
  2. Dosypujesz sporo mąki, tak żeby masa była gęsta. Dzięki temu jak będziesz ją rozwadniać nie zrobią się grudki.
  3. Dolewasz mleka i mieszasz sprawdzając czy nie jest za gęste. 
  4. Jeśli jest za gęste dolewasz więcej mleka, a jeśli za rzadkie to dodajesz więcej mąki.



Jak już jesteś zadowolony z konsystencji rozgrzewasz na patelni trochę oleju. Pierwszy naleśnik nie wyjdzie jeśli nie będzie poślizgu xD 


No i smażysz:)


Ja dzisiaj robiłam z musem, więc przygotowujemy mus. Możemy go zrobić na miejscu. 
Wystarczy obrać jabłka, pokroić je, wrzucić do garnka i zasypać cukrem. Należy pogotować je, aż się rozmiękną i zrobi się z nich mus;)
Ja miałam gotowy, zrobiony i zawekowany jesienią.


Nakładamy mus na naleśniki i zawijamy.

Tak oto wyglądał dzisiejszy mój dzisiejszy obiad ;)



A teraz inne wersje farszu do naleśników wyszukane dla Was, ale uprzedzam lojalnie, że są bardziej kaloryczne:



Na słodko:

  • naleśniki z serkami homogenizowanymi i truskawkami3 żółtka ucieramy z 2 łyżkami cukru i cukrami waniliowymi, wsypujemy łyżkę mąki, dodajemy łyżkami mleko (pół szklanki) i gotujemy aż masa zgęstnieje. Po wystudzeniu masę mieszamy z 2 serkami homogenizowanymi.


  • naleśniki z twarogiem i brzoskwiniamimikserem mieszamy biały ser z cukrem, cukrem wanilinowym, żółtkami i jogurtem naturalnym, musimy otrzymać gęstą puszysta masę, dodajemy pokrojone dość drobno brzoskwinie.





Wytrawne:



  • krokiety z pieczarkami: 50 dag pieczarek obrać i pokroić na drobną kostkę, wrzucić na rozgrzany olej, poddusić wraz z posiekaną cebulą. Doprawić solą i pieprzem do smaku. Zawijać w koperty. Można obtoczyć w jajku i bułce tartej i zapiec na patelni.

  • krokiety z mięsem mielonym: zmielić ugotowane mięso (najlepiej wieprzowa karkówka, ale może być też pierś z kurczka) razem z cebulą, doprawić solą i pieprzem. Zapiec na patelni. Można obtoczyć w jajku i bułce tartej.

  • naleśniki z żółtym serem i szynką (lub parówką): szynkę podsmażyć (ugotować parówkę), ser zetrzeć. Nałożyć na naleśnik, na ser położyć parówkę, zawinąć i zasmażyć na patelni.

BON APETIT!

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

zapewne pyszne,ale ja czekam na bardziej dietetyczne dania.idzie wiosna czas zrzucić co nieco

AgnieszkaP. pisze...

Jak się cieszę, że trafiłam na tego bloga. Na pewno będę częstym gościem. Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

zamień kluseczki na figure laseczki